torsdag, december 28, 2006

Lopphög till katt...

Legolas har LOPPOR!!! Hade fått svidande och kliande röda prickar på min axel som jag gick till vårdcentralen med och där konstaterade de att det var från loppbett som hoppat över till mig från katten. Han har kliat sig ganska mycket men jag trodde jag skämtade då jag kallade han för lopphög, men tydlihgen är han en.

Jag är sjuk igen. Har feber, huvudvärk, halsont, snoret rinner och jag nyser mycket. Men pga affärernas idioti före under jul så var jag tvungen att gå till banken. Helt plötsligt var det -394 kr på mitt konto och jag fattade det inte, men det visade sig att affärena hade inte dragit pengarna från kontot när jag handlade så istället drog de dem nu. Då passade jag på att gå till djuraffären också och kolla hur mycket loppmedel kostar. Jag kände mig allmänt svag när jag väl kom hem.

Nu ska jag lägga mig ner och krya på mig. Bye bye...

1 kommentar:

Anonym sa...

Happy New Year!

It sounds as if you are just as allegic to flea bites as me. I'm allergic to bites from fleas, mosquitos, nits, midges, bees, horseflies and probably a lot of others, which I haven't yet been bitten by.

By the way... We often call our cats "flea bags" but only jokingly. Hope he gets cured soon.