lördag, december 02, 2006

Äntligen december...

Nu är första veckan på utbildningen klar. Vi har fått lära os ganska mycket redan. Bl a har vi pratat om Ph-värden, matreal osv. Vi har även fixat praktikplatser till våra första praktikveckor som är mellan 11/12 och 22/12. Jag ska vara på Samhall. De städar bl a på polishuset. Jag gnällde om att utbildningen börjar 8.30 på mornarna. Det är inget mot de tider jag ska ha på praktiken då jag börjar 7.00 och slutar 16.00. Det blir kul att knalla genom skogen till Ingarvet vid den tidpunkten.

Nu är det inte många dagar kvar till Jul. Har pyntat lite hemma. Har min ljusstake i fönstret och min krans i ytterdörren. Har inget mer julpynt. Har en liten stjärna som jag hade tänkt hänha upp också, men lampan har gått i den så den funkar inte. Det ska bli kul att komma bort från Falun ett par dagar och träffa familjen (+ att få julklappar).

Första året på så länge jag kan minnas som jag inte har en Choklad-julkalender. Det är dumma soc fel för att de ger för lite pengar i bidrag till mig. Om de som bestämmer soc-bidraget skulle leva på den summa jag fick i ett par månader så skulle bidraget höjas ganska snabbt. Då skulle de inse att man knappt kan leva från månad till månad och äta ordentlig mat och mer än ett mål om dagen, betala alla räkningar osv. Jag fick låna pengar av Elli för att ens kunna få äta lunch de dagar som jag är på utbildningen. Nu har jag lite snabbmakaroner och lite bacontärningar och när baconet är slut så får jag äta bara snabbmakaroner och ketshup (fast den är slut snart också). Hemma blir det nudlar som snart är slut och havregrynsgröt utan mjölk. Har en pastapåse från Lidl som jag ska äta idag, men annars är nästan allt slut. Tur att katten har mat och sand åtminstone.

Ska skicka in lappen för aktivitetsstödet nästa vecka så att jag kan öka på matförrådet snart + att jag sen kan skicka in lappen för soc-bidraget. Men FK har lite problem att förstå något så enkelt som att om man har för mycket jobb att man inte klarar av det så ska man anställa folk för att hjälpa till. Då får man bort den idiotiska behandlingstiden på 14 dagar. Det borde bara ta ett par dagar att få pengarna, inte två veckor.

Jag sov dåligt i natt. Jag är stel och öm i hela kroppen och nacken är värst. Måste fixa en ny madrass så fort Legolas är kastrerad. De är relativt billiga på Jysk, men det är inte så kul att försöka bära hem den därifrån. Det var där jag köpte den förra. Då klarade jag mig till centrum och sen var jag tvungen att ta bussen till Herrhagen. Hade varit bäst att ta den med bil,men känner ingen i Falun som kan köra mig dit och pappa kommer troligen inte att hjälpa mig med det. Nåja. Har inte råd att fixa det på ett par månader eftersom Legolas ska kastreras i Januari och har inte råd med annat då.

Det var allt för denna gång...

1 kommentar:

Anonym sa...

In Britain everything is cheaper if you buy online and have it delivered. is that not the casae in sweden? couldn't you buy a mattress from tradera and have it delivered to your flat?