måndag, december 18, 2006

Morsning Korsning

Oh fy! Klockan är ca 5.15 på morgonen och jag är vaken. Idag börjar sista veckan på praktiken och sen på lördag åker jag ner till E-tuna. Helt ortoligt att det är mindre än en vecka kvar till jul. Om man kollar ut genom fönstret så kan man tro att det är typ oktober. Vi har dock den senaste veckan växlat till minus grader. Igår var det -5 och just nu är det -4.2 ute (dock litar jag inte fullt på min termometer för Legolas hade ner den i golvet i förrgår).

Fick i fredags ett julkort från mamma. Det var riktigt sött. Själv glömde jag helt bort att skicka några i år. Skulle troligen nog inte haft råd ändå. Och sen brukar jag inte få några så då är det inte kul att skicka.

På torsdag kommer mitt soc-bidrag och då tänker jag betala räkningar, köpa mat osv. Om jag sen känner att jag har råd så ska jag köpa en julklapp till mig själv (MP3-spelaren på ICA) och en till Legolas (Nytt halsband och godis). Lego har växt ifrån det lilla svarta han fick förut och det billiga skräpet jag köpte till Murre när jag blev tvungen att klippa upp hans sitter konstigt.

Jag är så sur på en på DC++ just nu. Han gick offline när jag fått ner en fil till 99.1 %. Det sista skulle ha tagit mindre än 5 minuter att få ner. Att göra något sådant är bara dumt, idiotiskt och väldigt oartigt.

Varför måste det vara så dyrt att gå på bio och åka buss till Borlänge? Jag vill ju se Jackass Number 2, men pga att astoria köpte in den så kommer den inte till Falun hur mycket jag än vill. Det kommer ju att ta jätte lång tid tills den kommer ut på DVD.

Nä nu ska jag äta frukost och titta på TV tills det är dags att gå. Byebye...

Inga kommentarer: