tisdag, december 19, 2006

Det är snö ute (snyft)

Idag hade jag en bra start på dagen (förutom att jag hade huvudvärk), så jag borde ha vetat att något var fel. Tyvärr är jag tydligen inte smart nog. Jag fick sluta tidig, hittade min påse med rostade nötter, fick veta att jag får följa med till Borlänge imrogon och äta gratis julbord med praktiken osv. Någon timme efter att jag kom hem kom migränen och huvudvärkstabletterna var slut + att syrran håller mina pengar som gisslan. Men det var inte det som var jobbigt. Chocken kom när jag vid 19-tiden steg upp och Lisa kom och bad mig följa med till Lidl. När jag kom ut så låg det snö på marken. Jag var så säker på att jag skulle få slippa snön den här vintern, men självklart måste vädret mobba mig.

Nu är det inte många dagar kvar till Julafton. Det ska bli så spännade att se vad jag får och så blir det kul att dra från stan ett tag och träffa familjen. Hoppas bara att Legolas klarar av att vara hemma ensam två nätter. Han borde klara sig. Murre var ju fyra dagar själv när jag var på sjukhuset. Visserligen så glömde de på sjukhuset att nämna antalet nätter, men han var ändå ensam så länge.

Okej. Skriver igen när jag känner för det.

Inga kommentarer: