torsdag, december 21, 2006

Julbord och paket...

Igår var jag och åt julbord med Samhall i Borlänge. Eftersom det var gratis käk och jag ville vara artig så bestämde jag att jag skulle åtminståne smaka på allt. Jag gjorde det med nästan allt. Förrätstallriken, med bla Lax, skinka, någon mörk korv, några olika slags köttbitar, två olika sill, mögelost osv var praktiskt taget helt tom när jag var klar. Det var bara osten jag inte åt upp, men jag smakade på den. Sen var det varmrätten som bestod av potatis, prinskorv, köttbullar, revbensspjäll och janssons frestelse. Där tog jag av allt utom Janssons eftersom jag avskyr det. Och sen var det dags för kaffe och pepparkakor och då drack jag julmust i stället för kaffe. Jag var så mätt och hade sån magknip så det var inte klokt när jag kom hem. Jag var fortfarande mätt vid lunchtid idag och jag åt inget.

När vi skulle lämna resturangen så fick vi paket. Till och med jag fick det. Det var en lila keramik vas från IKEA. Får hitta några tygblommor att ha iden medan jag inte har några riktiga.

Nu börjar det bli riktigt spännande inför julen. Har dock fortfarande inte räknat ut hur jag ska få med mig alla klapparna till tåget. Men det löser väl sig.

Inga kommentarer: