torsdag, januari 24, 2008

Borta...

De konstaterade ganska snabbt hos tandläkaren att visdomstanden skulle bort. Efter ett par smärtsamma röntgenbilder (det är tydligen extremt svårt att få en bra bild på en visdomstand) så satte de igång med att bedöva. Måste säga hon verkade gilla att bedöva, fick ett flertal sprutor och massor med bedövningssalva. Så nu är halva nedre delen helt bortdommnad, och då menar jag allt... Haka, läpp, tandkött och tunga. Hon tar får ut tanden utan några större problem. Ett tag trodde hon dock att bedövningen inte tagit helt för jag såg ut att ha on, men det berodde inte på tanden. Där kände jag inget, men jag kände hur hon nästan la all sin vikt i min mungipa och det gjorde ont. Sen fixar hon lite lätt på tanden brevid som har ett hål. Hon lagar det inte, men ser till att det inte blir värre. Klart... Sen kommer dråpslaget. Jag måste bita på en bomullsbit i 30 minuter och efter det byta om det fortfarande blöder, jag får absolut inte äta eller dricka något på 2 timmar och jag bör köpa värktabletter utan någon s-syra. Och det smakar skunk i munnen. Alltså väldigt vidrig smak och den ska jag behöva gå runt med.

Har köpt lite panodil zapp. det var det billigaste alternativet och så har jag lämnat in kvittot till soc så att jag får tillbaka pengarna. Nu ska jag vänta tills klockan är 13.00 för då får jag äta igen och då ska smaken bort.

Kan förstå varför jag behöver värktabletterna... Känseln har smått börjat komma tillbaka och min tunga gör ont. Hoppas att de hjälper nu för i vanligaa fall använder jag inte dem.

1 kommentar:

Susanna sa...

Kul, men tänk samma behandlning och du får betala det ur egen ficka. Då är det ännu roligare.