söndag, januari 20, 2008

Födelsedagen...

Igår blev jag 26 år...

Blev grattad av många via msn, sms, telefon och på MovieZine och det kändes bra. Okej, en av kommentarerna på MZ hade jag kunnat vara utan. Han nämde att: "26 inte är en rolig ålder att fylla för då är man ju närmare 30 än 20". Jag gillar min födelsedag, men jag gillar inte att bli äldre, så att bli påmind att jag närmare mig trettio är inte kul.

Tack till syrran så åt jag två Princessbakelser (två bitar av en princesstårta i form av en stubbe), ett paket Guld Marie (okej, jag har inte ätit upp hela paketet än) och så drack jag en två liters flaska Coca Cola. Allt var jättegott. Princesstårta är den enda marsipan jag klarar av och då kan jag inte äta allt för mycket av det.

Födelsedagspresenter har jag fått. Fick Red Dwarf series 5 på DVD av mamma och den var väldigt rolig. Äkta brittisk humor i Sci-Fi miljö. Länktar nu efter de tre sista säsongerna. Av syrran ska jag få tredje boken i Sin City-serien (har de två första). Får den när jag flyttat ner har hon lovat.

Och jag satt mest hela dagen ute på Internet, tittandes på TV eller spelandes PS2. En väldigt skön dag. Enda störandet var att det haglade under ett par timmar på kvällen, men eftersom jag inte gick ut så gjorde det inte så mycket.

Idag har städandet och packandet fortsatt. Just nu tar jag en paus från golvet pga att jag var nära en panikattack tack vare en spindel som kröp fram under högen jag lyfte upp. Jag tyckte den var enorm, men antar att de flesta anser att en spindel som bara är ca 1 cm med benen inräknade inte är stor. Själv anser jag att alla spindlar är enorma.

Ska gå till myrorna under nästa vecka. Ska ge bort lite tallrikar, glas och bestick. Sånt är ganska lätt att få tag på billigt så det är ganska onödigt att ta med sig ner. Ska bara spara sånt som jag behöver den sista månaden här uppe och sånt som jag inte vill bli av med, bla lite glas osv.

Nää... Det är lika bra att fortsätta packa och städa...

1 kommentar:

Lee Lymer sa...

I agree; All spiders are horrible regardless of size. They should be extinct!