fredag, januari 18, 2008

Trevligt...

Min dag börjar bra...

På grund av att jag har vänt dygnet så brukar jag somna på morgonen och vakna vid strax innan 12.00. I vanliga fall dock. Idag hann jag sova i en timme. vid 9.30 ringde det på dörren och då var det från Kopparstaden. De skulle kolla värmen i lägenheten eftersom jag hade klagat. Självklart var bra värme i lägenheten (+23,2 grader). Jag sa att de borde ha kommit innan jul när elementen var avstängda istället, men de lyssnade inte.

Sen låg jag och halvsov medan jag såg på TV. Ville inte somna eftersom jag skulle ner till Soc för att lämna in ansökan. Dags för frukost då händer nästa trevliga sak. Jag spiller mitt te över mig. Tur nog hade det hunnit svalna lite innan, men det kändes ändå.

Syrran är ute på MSN och berättar att hon har lånat ut 100 kr till mig så att jag kan handla något trevligt att äta imorgon. Då drar jag ner till stan. Halvägs ner känner jag att det börjar svida på ena hälen, men känner inget där när jag trycker in fingret i skon. Svidandet blir värre hela tiden, men jag ignorerar det. Lämnar in pappren och får veta att bidraget kommer på måndag. Går till biblos och lämnar tillbaka en bok, tar ut pengarna och drar till Hemköp och Lidl vid britsarvet där jag handlar lite gott för morgondagen.

Hemma igen tar jag av mig skon och upptäcker att hela hälen på strumpan är knallröd (hade vita strumpor på mig) och ser efter att jag tagit av mig strumpan ett stort skavsår på hälen som blöder ganska bra. Inga plåster hemma självklart. Tar en bumulsbit och tejpar fast på såret som nödlösning och väntar på att Lisa ska komma hem från sin utbildning då hon har plåster hemma hos sig.

Och till sist trampade jag på ett häftstift för ca en halvtimme sen. Med den foten som jag har skavsåret på.

Nu vet jag att det finns andra som haft jobbigare dag, men min dag var ändå inte rolig. Hoppas att den är bättre imorgon. Då planerar jag att inte lämna lägenheten över huvudtaget. Jag tänker inte ens lämna soffan om jag inte behöver.

1 kommentar:

Susanna sa...

Stackare, det låter inte alls kul. Hoppas gårdagen blev bättre.