torsdag, januari 24, 2008

Trasig tand...

Upptäckte igår kväll av en slump (läs: matbit fatnade) att min ena nedre bakersta tand är sönder. Det är en stor spricka eller liknade i den. Vet inte hur länge jag haft det, men det kan nog förklara varför jag känt ilningar vid den tanden när jag druckit varmt och kallt. Ringde folktandvården vid ca 8.00 för att fråga hur mycket det skulle kosta och när de hört problemet så bokade de direkt en tid till mig. Ska dit klockan 10.00 för akut behandling. Vet inte riktigt om de ska laga den eller dra ut den. Jag sa att de skulle ta det som var billigast om det gick. Ringde soc för att fråga om de betalar eftersom jag inte har råd och det gör de (tack och lov).

Varför verkar allt vara emot mig? Jag är ett år äldre, jag är fattig, igår kom det mer snö och nu en trasig tand. Känns som om jag blir bestraffad, men vet inte varför. Jag vill vinna ett par mille så att jag kan köpa en stor villa i typ Kalifornien eller liknade där man slipper den dumma vintern. Den är jag mest sur på. Mycket just pga att jag kan inte göra något åt det. Det är lätt att förstå varför så många blir deprimerade och begår självmord vintertid.

Jag är även sur på svensk media. När någon gammal svensk gubbe eller tant som jag aldrig hört talas om dör av naturliga orsaker (de är typ över 90 år) så står det hur mycket som helst om det överallt, men när en suverän, ung australiensk skådespelare dör som de flesta känner till så står det lite små artiklar lite lätt dolda. Var tex inne på aftonbladet.se igår och då var den stora nyheten att Sverige hade typ vunnit en match i handboll eller liknade och det stod inte något på löpsedlarna till expressen eller aftonbladet. Heath Ledger var en av mina favorit skådisar och förtjänar bättre än så.

Nu är det dags för frukost, borsta tänderna och göra mig i ordning för tandläkaren...

1 kommentar:

Lee Lymer sa...

You (and Lego) are always welcome to come and stay with me if you get fed up with winter. It is a lot easier to get a job here and the standard of living is much higher. We hardly ever have snow and very little frost. It could be worth thinking about, particularly now when you are not working. :-)