fredag, februari 01, 2008

Typiskt...

Okej. Vill bara börja med att det här vill jag inte se när jag tar ut genom fönstret första februari:

Det är defenetivt dags för snön att försvinna för all framtid.

Borde jag bli väldigt orolig om jag hittar en av mina favvo-tröjor i detta skick?:

Nästan alla sömmar är trasiga och de flesta bitar sitter endast ihop av enstaka trådar. Ena ärmen är helt lös. Jag la alla rena kläder i sängen efter att jag haft tvättstugan för ett par månader sen och de har legat där sedan dess och tröjan var hel innan tvätten. Vet inte om något hänt medan den legat i sängen eller om det t.o.m hände något i tvättmaskin. Alla andra kläder var hela och fina när jag städade ur sängen nyss. Alla bitar av tröjan är hela, det är bara sömmarna som lossnat. Kanske går det att laga den. Tar med den så får Elli kolla och säga vad hon tror.

Otroligt vad mycket skräp jag har samlat på mig under åren jag bott här. Har redan snart 7 säckar med bara sopor. Jag måste nog vinna ett par mille så att jag har råd med flytten. Varför sa ingen att det skulle kosta flera tusen att bara tömma en lägenhet och flytta lite av innehållet till en annan stad? Jag har inte råd. Jag vet inte om jag ens har råd med bensinen till pappa. Eller bensin pengarna har jag, men han vill ju att jag ska betala för kärran också. Vet inte vad jag ska göra. Börjar närma mig ren panik.

3 kommentarer:

Susanna sa...

Tvätten har legat ETT PAR MÅNADER!?

Sweetycow sa...

Ja. De var rena och torra och låg bra där...

Lee Lymer sa...

...never mind, why put things in a drawer when you only got to take them out again, lol ;-)...