lördag, juni 02, 2007

Pinsamt...

Jag svimmade på jobbet igår... eller ja nästan i alla fall. Jag hade gjort klart renrumsstädningen och en korridor med kontor på Dosapoteket när jag beslöt mig för att gå ner till köket och dricka lite varm choklad eftersom den är gratis där. Jag sitter där i lugn och ro och läser tidningen när jag helt plötsligt börjar känna mig lite yr, varm och allmänt lite konstig. Det enda hjärnan får fram är ordet skugga. Jag tar mig till ett skuggit område och på vägen dit är jag på väg att tuppa av. Tack och lov för att jag inte var ensam där. Några anställda på dos och distans såg mig och kom till min hjälp. De skaffade fram en påse som jag kunde spy i, hämtade en filt och kudde och hjälpte mig utomhus så jag kunde lägga mig ner i friska luften och så ringde de till ISS så att Uffe kunde komma och hämta mig. Innan vi åkte fick jag även lite frukt och rulltårta (det kunde ju bero på blodsockerfall sa de). När jag kom hem upptäckte jag att jag även var extremt lös i magen. Det var typ som diarré (stavning?). Framåt eftermiddagen så mådde jag mycket bättre och efter att ha fixat lite att äta och osv så var allt som vanligt igen. Är fortfarande lite konstig i magen, men inte lika lös. Vet inte riktigt vad det var som hände, men det kan bero på att jag kanske jäktade lite för mycket och tog i för hårt så snart efter att jag varit sjuk. Nåja... Händer det igen så går jag till VC och pratar med dem.

Av någon konstig anledning har jag glömt att betala en TV1000 räkning. Jag upptäckte i förrgår att mina TV1000 kanaler har försvunnit så jag ringde till Tele2vision och frågade. Det visade sig att jag inte hade betalat räkningen för maj månad. Jag var helt säker på att jag hade betalat den. Bästa är att jag har betalat den senaste räkningen.

Mitt Internet krånglar som vanligt. Det försvann Torsdag kväll och kom tillbaka nu i morse. Börjar bli riktigt irriterad över det. Jag ska inte behöva ringa Adamo varje månad pga att inte kan ge mig det jag betalar för, dvs dygnet runt Internet.

Inga kommentarer: