onsdag, juni 13, 2007

Myggbett (snyft)...

Igår kväll och under natten har jag blivit totalt myggäten. Jag har bla 6 stycken i ansiktet, 3 på axlarna, 1 på halsen, 8 på armarna, 3 på händerna, 4 på ryggen, 11 på benen och 4 på fötterna. Detta har alltså skett under bara några timmar. Jag kunde inte sova alls under natten pga kliandet och inanadet. Vilket gör att jag har varit utan sömn i två dygn nu och har en dundrande huvudvärk, men inga tabletter. Gick till Vårdcentralen och där blev de chockande av antalet myggbett och av storleken på dem (de är ganska stora) och skrev ner ett par receptfria preparar som skulle kunna fungera. Och om jag inte blev bättre skulle jag kontakta dem igen om ett par dagar och om jag blev sämre skulle jag ringa akuten. Ringde syrran och styvmamma om jag kunde få låna pengar tidigare, men de kunde inte låna ut. Har nu ringt Lisa och frågat om hon kunde fråga sin mamma om ett lån till på fredag. Får se om jag får svar snart. Apoteket stänger ju 18.00. och det är om ca 1 timme.

Vi har haft det lite kyligt idag efter de senaste kvällarnas oväder. Det kom ett kort regn och åskväder i går kväll igen, men det varade bara i ett par timmar. Det var ganska skönt att städa köket på dos då.

Mitt internet krånglar igen...

2 kommentarer:

Lee Lymer sa...

That is an awful amount of bites you have got. I told people at work and they all think it's terrible. We hope that the stuff you got will help with the bites and prevent any further. I am allergic to the bites, so I am having to eat garlic capsules, which doesn't stop all bites but it reduces them considerably. it does beg the question: Why were mozzies created; do they actually serve any purpose?????

Susanna sa...

Shit vad myggbett *chockad*