tisdag, juni 12, 2007

Blixt och dunder...

Jisses vilket åskväder vi hade i natt. Det blixtrade och dånade hela tiden. Såg klart My name is Earl och sen drog jag praktiskt taget ur sladdarna. Var typ bara kylen och frysen som var fortfarande i. Måste erkänna att jag sov inte en blund. Låg och krama stora tigern hela natten (skulle gärna kramat legolas istället, men han låg och gömde sig under badkaret). Idag var det sol och värme igen, men inte lika illa som tidigare.

Chefen på Dos har klagat på min städning. Hon ringde till Anette och påstod att jag inte hade städat på alla toaletterna och att jag hade glömt att fylla i pappren vid renrumsstädningen, det är bara det att det är Karin som fyller i pappren och hon hade råkat fylla i på fel vecka. Anette skickade Uffe för att kolla min städning och det visade sig att det finns hyllor på varje toalett som det ska stå en extra toarulle och en extra handrulle. Jag visste inte om det så det stod inte alltid rullar där. Uffe tyckte att jag gjorde ett bra jobb och förtjänade inte den kritiken. Men han frågade ändå de på Distans (de delar omklädningsrum och kök med Dos) om städningen och de ansåg också att min städning var bra. Karin berättade senare att de var chefen på Dos som fick den förra tjejen som jobbade där att sluta pga att hon klagade på allt tjejen gjorde.

På fredag får jag äntligen lön!!! Ska handla massor att äta och dricka (ska självklart även betala tillbaka till dem jag lånat och betala räkningar).

Inga kommentarer: