måndag, juni 04, 2007

Falukalaset...

Mellan Torsdag och Söndag var det Falukalaset igen här i Falun. Eftersom jag som vanligt var pank så beslöt jag mig för att strunta att gå, men på lördagskvällen ringde Lisa och bad mig förja med som sällskap när hon skulle gå till Statoil vid tågstationen för att träffa ett par vänner. Vägen dit gick bra. Vi mötte några fulla idioter, men inget mer. Sen när jag skulle gå hem igen efter att ha lämnat Lisa hos dem hon skulle träffa så gick det mindre bra. Jag gick runt centrum för att slippa den värsta trängseln. Tyvärr så stötte jag på några fulla killar på andra sidan och en var riktigt jobbig. Han kom fram och la armen runt axlarna på mig och hade sitt stinkande ansikte ett par centimeter från mitt och sa "Nämen tjeena sötnos!!! Ska du inte ha en liten sup?" Tack och lov för att det var en väktare i närheten som hjälpte mig att bli av med killen. Nästa gång så går jag inte ut så sent på en fest helg.

Fick tillbaka mitt Internet för ca 20 minuter sedan. Ska bli intressant hur länge jag får ha det den här gången.

Inga kommentarer: