lördag, juni 09, 2007

För varmt...

Det är alldeles för varmt här i Falun. Solen skiner hela tiden och varje dag den här veckan har vi haft över 30 plus ute. Visserligen har jag lite svalare i min lägenhet här i källaren än vad Lisa har på andra våningen i sitt hus, men det är ändå inte svalt. Legolas känner också av värmen. Värst är det att jobba när det är så här varmt, speciellt i köket på dosapoteket. De stora fönstren suger åt sig värmen från solen och gör att det lätt blir 40 plus där inne. Då ska ska man tänka på att jag har en mörk t-skirt och svarta långbyxor på mig + mörka strumpor. Tur nog så får jag ha mina sandaler på mig.

Har bara varma drycker och kranvatten här hemma och jag håller på att bli galen. Jag behöver något kallt och törstsläckande att dricka. Vet inte hur jag ska klara mig till på fredag när lönen kommer.

2 kommentarer:

Susanna sa...

Kranvatten är bästa törstsläckaren. :)

Lee Lymer sa...

In hot weather it's much better to drink hot drinks; they cool you down. Can't beat a hot cup of tea; just try it. It will seem hot at first but soon, as your body will start to cool it down, you will feel cooler than you did before. Trust me, it is a known fact.