söndag, april 22, 2007

Pust...

Katten är kastrerad och mår bra. Baken läker fint och han har tom med fått vara ute en stund. Dock dagtid och då går ju knäppskallen inte ut. Han var lite besvärlig när vi kom hem då han antingen låg och kastade mordiska blickar mot en från under badkaret eller så gick han och kissade på golvet. De flesta såg jag, men vissa hittade jag på ett mindre trevligt sätt då jag barfota gick i dem. På första bussen hem var han lite groggy och tyst, men på herrhagsbussen så var det lite för stojigt för honom. Dock hittade han på ett sätt att få lugn och ro... Han sket en riktig stinkbomb i buren så att alla steg av vid nästa hållplats. Var ganska säker på det då det var innan affären och så många har aldrig gått av där förut.

Nästa vecka kommer att bli tuff. På måndag ska jag vara vid högskolan klockan 06.00 sen på eftermiddagen ska jag till CityGross. Har förstått det som att jag ska städa varje dag från måndag till torsdag nästa vecka. På fredagen är jag ledig då jag drar till E-tuna. Pga denna jobbiga vecka så måste jag skaffa busskort. Har inte råd, men är illa tvungen. Kan inte gå från ställe till ställe.

Förstår nu varför frakten var så hög på min "Tigger". Den är ju större än min kära lilla Kissemiss. Men den var helt klart värd pengarna. 45 kr + 188 kr i frakt, men den är så söt och den skulle kosta betydligt mer om jag köpt den ny i affären. Lego var inte så förtjust i den först, men en dag såg jag detta i soffan och förevigade det på bild.

Nu ska jag nog gå och fixa lite mat och sen lägga mig ner och titta på TV tills det är dags att sova. Måste stiga upp vid 04.00 i morgon för att hinna äta frukost, ta på mig kläder och dra iväg för att hinna upp till Lugnet till 06.00. Det är en bit att gå. Bye Bye...

Inga kommentarer: