tisdag, april 24, 2007

Jag är så trött...

Igår började jag jobbet 06.00 och slutade ca 19.15. Idag började jag jobbet 07.30 och jobbade till ca 10.00. Sen hade jag en paus till 17.00 då jag började jobba igen och slutade 21.00. Och det vi gör på CityGross på kvällen är så jobbigt och tungt. Vi börjar med att städa alla maskiner charken på köttavdelningen, alla små delar ska diskas och golvet + brunnarna ska skuras. Det tar lång tid. Efter det ska vi till bageriet. Där är det två toaletter som ska städas, golvet utanför ska moppas, golvet innanför ska först dammsugas och sen skuras. Funderar på att ge upp CityGross. Ska dock gå klart provtiden för då har jag utbildningen och vem vet? Man kanske tycker det blir bättre med tiden.

Det finns dock ett problem... Jag misstänker att jag har stukat foten. Idag när vi var klara med städningen på CityGross så sprang jag ner för en backe för att försöka hinna med bussen som gick just då. Mitt i backen så trampar jag snett och en il av ren smärta sjuter upp från fotleden. Smärtan avtog snart lite, men det gör fortfarande ont och foten har svullnat lite. Får ringa VC imorgon från Högskolan och se. Om den är stukad (eller värre) så får jag prata med Anette (chefen) om det går att ge mig lite lättare jobb under tiden och slippa CityGross. Får se hur vi gör på dopet på Lördag om den är stukad. Tror inte att Sanna vill att jag står i kyrkan med hennes grabb om jag inte kan stå ordentligt.

Nu ska jag äta lite och sen försöka sova så att jag orkar med morgon-dagen.

1 kommentar:

Lee Lymer sa...

How is your foot now? Did you manage to get some easier work?