torsdag, april 12, 2007

Nu ryker de...

Nu har jag fixat en tid till Vetrinären för Legolas. Den 17/4 - 07 kl 8.30 förväntas han infinna sig på Falu Djursjukhus för att kastreras och öronmärkas. 600 spänn snor de av mig för det. Min Måndag eftermiddag till Tisdag morgon kommer att bli kul. Köttbullen (Legolas) får varken äta och dricka under den tiden. Han kommer att tjuta hela tiden. Sen ska jag på eftermiddagen tillbaka dit och hämta han.

Jag har lagt bud på en sak på tradera som jag först tänkte behålla själv, men efter att ha sett vad frakten ligger på så ska jag ge den i doppresent till Vidar om jag får den. En del av mig hoppas på att jag blir överbjuden då frakten ligger på över 100 kr.

Jag måste fixa däcket på min cykel igen. Det är punka ännu en gång. Det skulle vara lättare för mig att ta mig runt till de olika städställena om jag cyklade. Får ta den till Cykel och Fjäll i Maj när jag får pengar igen. Hade jag en aning om hur man fixade en punka själv så skulle jag det, men tills dess låter jag dem som kan fixa det göra det.

Jag ska fråga Elli om hon kan fixa en tid hos sin svägerska att klippa mig eller om Elli själv kan klippa topparna. Jag känner att jag har inte råd att lägga ut över 300 kr hos frisören, men håret börjar bli slitet igen. Om Elli klipper då är det bara topparna, men annrs kan de få korta ner håret lite.

Våren verkar ha dykt upp igen. Tussilagon har dykt upp. Igelkotten här ute har synts utanför fönstret, en fjäril höll på att skrämma livet ur mig när den flög rakt upp i ansiktet på mig, fiskmåsarna har börjat skrika i sjön och det har varit +10 grader de senaste dagarna. Och Solen skiner för fullt. Legolas har varit ute lite i dagtid, men fortfarande vill han ut mest när det blivit mörkt.

Nu ska jag ut och njuta av solen (man vet ju aldrig hur länge den stannar när man bor i Sverige).

Inga kommentarer: