måndag, december 17, 2007

Tågresan kan vara räddad...

Ringde min nya soc-handläggare idag och frågade om det gick att få ett datum för när pengarna skulle komma. Det gick inte att få något exakt datum, men när jag berättade att jag behövde ha pengarna på torsdag så för att jag skulle åka till E-tuna fredag morgon, så sa han att eftersom jag hade skickat in alla papper och allt verkade vara i ordning så skulle det inte vara helt omöjligt att skicka pengarna så att jag hade dem på torsdag eftermiddag. Dock kunde han inte lova något. Wohoo!!!

Pier låter väldigt snäll och trevlig på telefonen, nu får man hoppas att han inte är en skitstövel som många soc-tanter och soc-gubbar är.

Legolas och Mau-Mau (en av våra gamla katter) har vissa likheter... Mau-Mau gillade att stoppa huvudet i pappas vidriga jobbskor och lukta. Legolas verkade vara i himmelriket när han låg och sniffade på ett par av mina gamla, stinkande och allmänt ofräscha raggsockor. Undrar vad han kommer att göra efter flytten när han har fri tillgång till pappas skor...

Det är svinigt kallt ute här i Falun. Vi har knappt någon snö längre, men allt är vitt pga all frost. Det är inte kul att vara utomhus och speciellt att gå långa sträckor. Undviker att gå till centrum om jag inte absolut måste. Det är inte kul att ha blåfrusna tår och fingrar varje gång man varit ute.

Nu ska jag fixa lite mat och fortsätta att titta på TV.

Inga kommentarer: