onsdag, december 12, 2007

En intresserad...

Idag kom en ung kille och tittade på min lägenhet. Han såg ut att vara lite besviken på storleken och det faktum att jag sa att frysen är min egen och att den följer med mig i flytten (okej, den är egentligen Ellis, men ändå). Dock så fick jag intrycket att han verkade vara villig att överväga att ta den. Han kanske är lika desperat som jag och tar vilken lägenhet som helst. Nu är det bara att vänta.

Har lämnat in alla papper till soc och bad dem be min nya handläggare att ringa mig så fort han har ett datum för när mina pengar kommer. Bad dem även säga att jag ville ha dem den 20:de som jag brukar få dem.

Angående min mat till tåget. Jag har inte mjölk, vetemjöl, bakpulver, ägg eller grönsaker hemma. Jag har potatis, strips, pytt-i-panna, fiskpinnar, pasta, knäckebröd, köttfärs osv. Inget av det kan göras till matsäck och ätas kall på tåget. Och sen har jag ingen termos eller liknade så att jag kan ha med varm vätska som vatten, soppa och liknande. Jag kan göra en pastasallad, pannkakor osv till matsäck, men jag måste ändå få mina pengar först så att jag kan det.

Gällande taxi-resan. Jag har blivit uppmanad av folk att spara pengarna och gå istället med all packning. Att jag kan packa min ryggsäck, dragväska och buren. Att det inte är så långt att gå till stationen. Nu är det så att jag måste i så fall börja gå strax innan 04.30 på morgonen för att hinna, Legolas avskyr buren och kommer inte att vara lugn vilket gör den svårburen + att han väger faktiskt en hel del och det är svinigt kallt och halt ute. Jag vill verkligen inte gå i de förhållandena.

Nu ska jag sova. God natt från mig och Legolas.

Inga kommentarer: