torsdag, december 06, 2007

(suck...)

Varför får folk förstöra för andra bara för att de kan? Jag har inte behövt söka soc-bidrag på ett par månader (sökte senast i augusti) och jag har fått en ny handläggare. De två faktorerna har sett till att jag måste skicka in en speciell ansökan som kräver mer info från fler månader tillbaka. Och det kan ta längre tid att få pengarna då. Problemet är att jag måste få pengarna senast 20:de december och gärna lite tidigare. Jag vill kunna köpa lite frukost att ha på tåget (är inte så pigg på att äta innan 05.00 på morgonen), jag vill gärna åka taxi till tåget eftersom jag ska ha så mycket med mig iklusive en viss katt i sin bur och det vore inte fel att betala lite räkningar innan resan (dem kan jag dock betala hos Elli eller Sanna).

Viktigast är taxiresan. Med Koppar Taxi kostar resan ca 140 - 150 kr. Sen är det maten. Jag har mat här hemma så att jag klarar mig, men har ingen mat som kan ätas på tåget. Men det kostar inte så mycket att skaffa det.

Ska lämna in all fakta som de vill ha på soc och se om jag kan få ett datum för när pengarna ska dyka upp.

Det är meningen att jag ska städa, men jag är magsjuk. Har spytt hela dagen och har väldigt ont i magen. Det är helt enkelt inte meningen att jag ska ha det rent. Nåja. Jag har några dar till på mig innan bovärden kommer för att göra en första besiktning av lägenheten.

4 kommentarer:

Susanna sa...

Det sista tolkade jag som att du spydde på golvet/soffan pga magsjuka och därför inte kunde ha rent. Jag tyckte det lät väldigt äckligt. Sen kom jag på att det måste betyda att du inte orkar städa för att du är sjuk och kräks på toaltetten. Det var lite fräschare. :)

Lee Lymer sa...

I would never eat on a train as the food is usually well over priced yet quite poor quality.

Would it not be a lot cheaper to make sandwiches and salad to eat on the train, or if you prefer something hot, a flask of soup perhaps?

Such food would not make you ill either. XX

Sweetycow sa...

I am planning to buy a sallad or a baguette and something to drink in a store.

I know that the prices on the train is to high and I don't want to leave my seat and leave Lego alone.

I don't have any sandwiches and so on at home. That's why I am hopping to get my money the day before I leave for E-tuna.

Susanna sa...

Men om du har lite mjölk, ägg (eller bakpulver) och vetmjölk så kan du göra pankisar. Det är bra matsäcksmat som går att äta kall. Likaså tex pastasallad.

Lite pasta.
Diverse grönsaker
Bönor, kött eller fisk för protein.