torsdag, december 20, 2007

Imorgon är det dags...

Nu är det mindre än ett dygn kvar tills jag och Lego åker till Eskilstuna. Försöker packa, men det ör lite svårt, flesta av mina kläder är fortfarande våta efter tvättstugan igår (torkrummet är riktigt uselt här), så de kan jag inte packa. Det gör att det blir svårt att packa allt annat (vilket inte är speciellt mycket). Vill helst inte packa lilla datorn än, ifall jag får internet att funka på den igen. Det har krånglat i ett par dagar nu. Det var en slump att jag satte på stora dator och att internet funkade på den.

Det verkar som om jag får mina pengar idag. Dock är det mycket mindre än vad jag räknat med, bara typ 5000 kr och det ska gå till mat och räkningar. Mer än hälften går till min ofantligt höga hyra.

Fick en julklapp idag. Brevbäraren såg inte glad ut över att ha fått bära ner den för trappan. Den var ganska tung. Paketet innehöll de 6 första Harry Potter böckerna på engelska. Tack mamma. Nu har jag alla sju böckerna och två ex av bok sex. Vore det inte för tyngden och storleken så hade jag tagit med mig den till E-tuna istället för att öppna det här. En bonus är att jag fick en låda och en säcka att packa i.

Idag var bovärden här och gjorde en första besiktning. Han hade inga klagomål eller så, men han tyckte att det luktade kattpiss och om lukten inte försvinner när jag städar ut allt i februari så kan jag bli skyldig att betala för renovering och det lät inet vidare kul. Så jag hoppas verkligen att Lego och Murre inte förstört lägenheten.

Fattar inte vad jag ska göra med alla saker. otroligt vad man samlar på sig under en massa år. Större delen av möblerna ska bort, men ett par skulle jag få behålla. Jag hoppas på min sköna mjuka fotölj, men pappa måste laga den först. Sanna ska få toaletthyllan som jag har i hallen och sen kanske jag får ha kvar någon av bokhyllorna och byrån.

Nu ska jag fortsätta. Ska bla kolla om jag kan få tvättstugan idag igen och torka de kläder som ska med på resan. Tack igen för julklappen mamma.

2 kommentarer:

Susanna sa...

ställ ut skålar med ättika. De gör att så att dålig lukt försvinner. Fråga mig inte hur det fungerar.

Lee Lymer sa...

Hi Tessa, I am so pleased and relieved that you got them in time. You can always sell one of your spare copies of books no 6. I tried to text you yesterday. Have you changed your mobile number? I have changed mine, so I will email you later with my new number. Have a great Christmas and New Year. Lots of Love
Mamma XX