söndag, augusti 05, 2007

Jag var så rädd...

När man bor i Herrhagen och kort efter en stor brand vill man inte vakna mitt i natten av att ens brandlarm tjuter. Jag somnade förra natten vid strax innan 01.00 och vaknade strax efter 03.30 av att brandlarmet tjöt. Just då tänkte jag inte på att det lät hackande och med pauser. Jag var skräckslagen. Jag klättrade upp och drog ner det och drog ut batteriet bara för att få tyst på det och sen gick jag först runt i hela lägenheten och luktade efter rök. När jag inte hittade det så gick jag ut i trapphuset. Fortfarande ingen rök och inget annat ljud. Då börjar det gå upp att batteriet kunde vara slut och då lägger jag mig ner i soffan och bara darrar i hela kroppen och gråter. Trots att jag insåg att det var batteriet och ingen brand så vågade jag inte gå och lägga mig igen. Jag kan inte minnas när jag var så rädd senast. Får gå och köpa ett nytt batteri när jag får min lön.

Inga kommentarer: