måndag, augusti 27, 2007

Första dagen...

Jag har nyss kommit hem från min första dag som heltidsarbetande och det känns i kroppen. Jag är helt slut. Benen vill knappt bära mig och jag vill bara sova.

Jag hade en väldigt tursam morgon i morse. Det kändes som regn i luften direkt när jag satte mig på cykeln och molnen var mörka, men det regnade inte. Jag kommer till jobbet vid 06.27 och låser cykeln utanför ingången. Jag har just kommit innanför dörren och ska upp för trappan när jag hör hur regnet bara vräker ner utanför. Hade jag alltså varit bara ett par sekunder senare så hade jag fått jobba i dyblöta kläder.

Nu skiner solen ute, men det märks att hösten är på gång. Det har varit kallt på mornarna i över en vecka och nu idag var det ganska kallt när jag cyklade hem. Typiskt... Jag gillar inte att svettas, men gör det hellre än fryser. Jag vill inte att vintern ska komma.

Inga kommentarer: