torsdag, oktober 02, 2008

Krångel...

Nu har jag fått tillbaka båda mina datorer. Och för tillfället verkar de fungera ganska bra... Dock är inte allt frid och fröjd. Stora datorn har för mörk skärm och syrran glömde att ge tillbaka skivan till ljud-kortet så jag har inget ljud på den. Det blir ganska jobbigt i längden med att se på skärmen och det är ju inget kul att sitta vid en dator som masn inte kan spela upp musik på (speciellt när jag har nästan 500 låtar på den). Lilla datorn fungerar bra, men den har nu endast den inbyggda musen som är en liten plutt i tangentbordet, då den vanliga musen helt plötsligt slutade att funka (ganska jobbigt) och så har jag bara ca 130 låtar på den så det blir jobbigt att lyssna på samma låtar hela tiden.

Jag är pank igen. Handlade massa saker igår på stan. Köpte bl a Basiron som är medecin mot acne som jag har börjat få problem med (kostade 99 kr). Köpte även foundation så att jag kan döja acnen när jag är på min inskolning på Tallink Silja den 14 - 18 oktober (kostade 79 på extra-pris). Har även skaffat mig en kalender, ny bok, strumpbyxor och tre filmer. Nu har jag bara kvar att skaffa skor att ha på jobbet och tåg-biljetterna. Hoppas dock på att kunna se om jag kan åka billigare genom att ta Silja Line buss istället för tåg och tunnelbana. Min kontaktperson måste bara ringa mig så att jag kan få mer info om tider osv.

Inga kommentarer: