tisdag, oktober 14, 2008

Ombord på Silja Symphony...

Sitter just nu i personalens datasal på finlandsfärjan M/S Silja Symphony. Våran dag började 10.30 i Värtahamnen och slutade 20.00 idag. Jag har varit vaken sen 6 i morse. I morgon ska jag jobba från 16.00 till 03.15. Idag började jag jobba 17.00. Idag var en väldigt lugn eftermiddag så vi behövde inte göra något, men det kommer troligen att bli värre i morgon eftersom det tydligen brukar bli mycket värre när båten lämnar Helsingfors än Stockholm.

Vilka konstiga tider den här båten har. Den kommer till hamnen ca 9 på morgonen och åker ca 17.00 igen. Man är så van vid Viking Lines tider så det känns mysko. Och vad lyxig Symphony känns. Det finns så mycket att kolla på osv.

Nu får vi se om det blir någon tobak till pappa och Elli. Vi som är anställda ska tydligen inte få handla sådant, men vår kontakt-person ska kolla upp det då vi inte är riktigt anställda än.

Nu ska jag sluta och hitta min hytt igen.

1 kommentar:

Susanna sa...

Hoppas det går bra på jobbet :)