tisdag, oktober 21, 2008

Hemma igen...

Har varit hemma nu i ett par dagar. Det kändes skönt att komma hem och krama katten sova i egena rummet igen. Köpte 1 kg Pantteri (2 påsar) och 4 askar Terva Leijona till mig själv, 8 askar Terva Leijona till pappa och Elli, en pokémon boll till Pau och två stora godis-burkar till Tova och Torkel (tydligen skulle Vidar inte ha något godis). Det blev dock inget tobak till pappa denna gång, men kanske får jag köpa det vid nästa resa.

Feedbacken med husfrun och från de andra på lokalen var bra så jag är optimistisk om att jag får jobb ombord, men har de inte hört av sig innan 15 nov så kontaktar jag Viking Line då de tydligen söker personal till Cinderella. Måste dock kontakta dem innan den 19 nov.

Har köpt en "ny" mobiltelefon. En Nokia 6103. Det är den mobilen som Elli hade förut. Köpte den för 300 kr och fick då med hörlurar. Den är mycket bättre än min Samsung SGH-X640. Bättre kamera, större skärm + en till skärm och så har den radio med bra mottagning.
På Fredag ska jag vara barnvakt ännu en gång. Den här gången blir det till Vidar som tydligen är sjuk så att han kan inte gå till dagis.

Inga kommentarer: