måndag, september 08, 2008

DVD-kväll...

Idag ska jag ägna mig åt min nya DVD-box som kom från England. Beställde Firefly-boxen via Ebay.co.uk i onsdags (hon skicade den i torsdags) och idag kom den. Ska bara föja med till Willy:s och köpa lite gott att äta och dricka innan jag sätter igång med tittandet.

Varför har biblioteket en sida för inköpsförslag om man ändå bara får svaren: det är för dyrt, den har för några läsare, har fått dåligt betyg eller vi har fyllt vår kvot med den sortens böcker? Jag vill ha mer böcker av Sandra Brown, jag vill ha böcker av Erica Spindler, jag vill läsa böckerna som TV-serien Morden i Midsomer är baserade på. Jag vill läsa hela "En prinsessas Dagbok"-serien och så vill jag ha massor av Sci-fi böcker, men inget av det vill biblioteket i E-tuna köpa in. Och man får inte fjärrlåna dem tydligen från andra bibliotek som har dem.

Nä... bäst att avsluta inlägget så att jag slipper skriva om allt när datorn startar om eller fryser igen.

Inga kommentarer: