tisdag, augusti 05, 2008

Strömavbrott...

Igår natt (ca 01.45) går jag till köket för att börja fixa te till mig så att det är klart tills Prison Break börjar kl två. Ca fem minuter efter att jag kommit in i köket så går strömmen. Totalt kolsvart i hela huset. Tur nog fanns det en ficklampa på kylskåpet som jag kunde tända. Och sen dök Elli upp med några ljus. Då min kropp var helt inställd på att den skulle vara vaken till efter 3 så kunde jag inte gå och lägga mig. Först satt jag därför och löste korsord vid ett av stearinljusen och lite senare dök Pauline upp och vi satt och spelade kort. Elen kom tillbaka strax efter halv tre och jag fick se andra halvan av PB. Kom i säng vid ca halv 4 - 4 och blev väckt vid halv 10 av pappa på begäran av mig.

Idag åkte jag, pappa, Elli och Pauline till Stockholm för att hälsa på Jocke och Sara + att Elli hämtade en dator som hon köpt av honom. På vägen dit fick vi lite sightseeing tack vare Ellis GPS som visade intressanta vägar hem till dem.

Varför är de på Bokus och Adlibris söliga? Beställde 3 Firefly-böcker i början av förra veckan. Det skulle ta tre dagar för adlibris att skicka den bok jag köpte där och den köpte jag på måndagen. Bokus skulle ta 5 - 8 dagar och det var på Tisdagen. Bokus böcker ligger hos sorteringen på Shenker Privat Paket och kommer troligen i morgon, men vart tusan adlibris har fastnat vet jag inte. Jag kan ju inte läsa dem innan jag får dem...

Nu har Lego och co blivit avmaskade. Lego och Jalidi var de enda som åt medlet blandat med mat. Alla andra blev i tvingade det.

Inga kommentarer: