fredag, augusti 15, 2008

Stockholm...

Igår åkte jag till Stockholm för arbetsintervju på Tallink Silja AB om jobb som lokalvårdare + hyttvärdinna. I mitt tycke gick intervjun bra och jag hoppades att jag skulle komma till nästa nivå i rekryteringsprocessen. Hon sa att det skulle ta ett par dagar innan jag fick veta om jag skulle boka tid hos deras Företagshälsa för att få friskintyg för sjötjänst. Jag träffade henne vid 11.00 i Siljaterminalen i Värtahamnen och vi pratade i ca 30 min. Sen gick jag runt på stan i Stockholm flera timmar innan tåget skulle gå tillbaka till E-tuna. Från tåget åkte jag direkt hem till Sanna för att fira Tova som fyllde fem år i onsdags. När jag sen på kvällen kollar min mail så har jag fått svar från Silja... Jag ska boka tid hos företagshälsan. Mailet kom vid ca 12.00... alltså hade jag knappt ens kommit tillbaka till T-centralen innan hon skickade det. Hade jag vetat att det hade jag ju kunnat kolla om jag kunde boka tiden medan jag var kvar i Stockholm. Nu är de borta i Finland och kommer inte tillbaka föränn på söndag. Så det är bara att vänta.

Hoppas att jag får jobbet...

Tovis fick ett BR barnparaply av mig i födelsedagspresent. Och så fick hon ett kort med Disney prinsessor. Sanna sa att Tova önskade sig ett paraply och så är hon helt inne på prinsessor och rosa.

Nu ska jag fortsätta med att försöka få pappa att sjutsa in mig till stan så att jag kan lämna in min soc-ansökan så att jag kan få pengar snart.

1 kommentar:

Unknown sa...

Lycka till i Stockholm. Jag håller tummarna. KUL om du får jobbet!