onsdag, augusti 06, 2008

Wohoo!!!

Idag kom alla tre böckerna. De två Firefly böckerna som jag köpte via Bokus har massa intressanta fakta om avsnitten, karaktärerna, skådespelarna, Joss Whedon osv. Nu ska bara DVD-boxen köpas så att man kan kolla in alla detaljer som det står om. Ska börja läsa Serenity-boken som kom från Adlibris ikväll. Den är mer av en roman baserad på manuset till filmen med samma namn.

Imorgon ska jag till stan. Ska köpa födelsedags present till lilla Tovis. Sanna berättade vad hon vill ha, men vet inte riktigt än vad det blir. Lovade ändå att åtminstone gå till affären och kolla på saken. Tyvärr så måste man ju räkna in priset i det hela. Mitt konto är ju inte precis överfullt med pengar och jag ska klara mig resten av månaden på det.

Kommer bli roligt att stiga upp imorgon... Prison Break börjar 01.45 idag och slutar ca en timme senare. Efter det ska man borsta tänderna, byta om till pyjamas osv. Sen somnar jag inte oftast så fort jag lägger mig ner utan då ligger jag och läser eller skriver ett tag innan jag kan somna. Så det betyder att jag kommer somna sent. Ska följa med pappa när han åker på morgonen så att vi sparar bensin. Han släpper av mig vid stan innan han fortsätter och han ska vara i stan vid strax efter 09.00. Alltså måste jag stiga upp vid ca 07.00 så att jag hinner komma upp, äta frukost osv. Vet dock inte hur länge han är borta, ifall han kan plocka upp mig när han ska hem eller om jag måste ta bussen till Hällby och be Elli hämta mig. Vad jag ska göra på stan i ca en timme innan stan öppnar har jag inte räknat ut ännu.

Inga kommentarer: