tisdag, juli 29, 2008

Ärligt svar...

Okej. Jag börjar tröttna på det här. Så nu vill jag ha ett ärligt svar på denna fråga:

Vad i (många fula ord) har jag gjort som är så hemskt att folk önskar livet av mig???

Okej, om folk bara nämner det en snabbis eller säger något när de inte vet något bättre, så gör det inte så mycket, men när en familjemedlem verkligen trycker på och pressar en så blir man livrädd. Jag må ha dåligt minne, men till och med jag borde komma ihåg om jag förtjänade att bli en stor, våt, röd fläck på vägen.

Till er som inte förstår, så snackar jag om det faktum att Eskilstuna inte satsar på cyklister och fotgängare. Mellan tex Råby-Rekarne och Torshälla är det mycket trafik, men inga cykelvägar eller trottoarer. Och ni kan ju gissa om det går bussar från Råby... I alla fall så råkar jag inte känna mig säker när jag cyklar eller går på ställen där det inte finns någon kant eller liknade och massor av trafik, men ändå försöker man få mig att cykla där trots att jag inte vill det.

Vill folk att jag ska lämna hemmet oftare så får de fixa vägarna, donera till ett körkort + bil, sänka bensin-priserna eller fixa bättre och billigare busstrafik. Mer än så är det inte.

Inga kommentarer: