lördag, augusti 30, 2008

Ny dator...

Sitter just nu vid min nya dator som jag ska köpa av Elli. Den har bra med minne, mycket plats på hårddiskarna och har både DVD-brännare och DVD-rom vilket gör den mycket bättre än min laptop och min stationära dator. Okej visserligen är en av hårddiskarna på den här datorn från min stationära, men ändå. Den krånglar lite, men det borde gå lätt att fixa. Det är inga allvarliga fel utan mer irriterande sådana. Bla så startar den om ibland vilket är lite störande, fryser lite för ofta (vilket också är störande) och så kan man inte stänga av den på vanligt sätt. Det kan hjälpa att ominstallera windows på den och då datorn har tre hårddiskar och windows är på en disk och alla mina filer och installerade program är på en annan disk så förlorar jag inte allt på datorn.

Varför vill inte de på Silja Line svara på huruvida jag kom vidare i rekryteringsprocessen eller misslyckades. Var den 19/8 i Stockholm och träffade deras företagshälsa angående friskintyget för sjötjänst. Jag fick intyget, men vet inte vad blodproven och urinproven säger. Försökte ringa till tjejen på rekryteringen redan när jag var klar med undersökningen, men inget svar. och har mailat två gåger efter det (också utan svar). Jag vill verkligen ha jobbet.

Fick veta några intressanta saker under undersökningen... Bla så dricker jag tydligen för mycket vatten för att mitt piss var för ljust. Jag ska helst inte dricka mycket vatten för att "mina njurar tar skada av det och pisset saknar urinämnen". Bara en liten detalj... jag dricker knappt vatten... Fick också veta att jag blir inte lätt anfådd för att jag är otränad... jag har liten lungkapacitet. Hon testade mig för att hon trodde jag skulle ha astma för att jag bockade för att jag blir lätt anfådd, men kurvorna på maskinen såg normala ut. Bara att de var små och korta. Bra att veta.

Oj... klockan var visst ganska mycket. Dags att gå och sova nu...

Inga kommentarer: