lördag, september 02, 2006

Dyrt godis...

Var på stan idag och hämtade mina foton. Det var marknad så jag tog ut lite pengar för att kunna handla något om jag hittade något bra. Hittade ett bås med finska flaggor som sålde godis och bröd. Hittade där bland godiset en Pantteri påse och Terva Leijona askar. Då Pantteri är mitt favorit godis så köpte jag påsen (kostade 20 kr) och så köpte jag två askar Leijona för 20 kr. Hade inte planerat att lägga 40 spänn på godis, så därför ska jag njuta av det så länge det bara går. Fast egentligen är det inte så dyrt. I vanliga fall kostar det mig över 400 kr för att köpa det här godiset då jag måste först köpa biljetter till Finland eftersom Sverige inte vet att Fazer gör annan godis än choklad. Här i Sverige är Haribo Salmingar det som kommer närmast pantteri till smaken och det får man tag på i väldigt få affärer. I Falun finns det endast på Willys som lösgodis och kanske på ÖB om de har samma utbud som i E-tuna.

Nästa vecka kan jag kanske gå och fixa nya glasögon. Soc betalar 800 kr för bågarna och 900 kr för glasen. De betalar även för synundersökningen.

Elli har fått igång datorn nu och pappa har sagt att den 18 sep så kommer de troligen att komma. Ska bli intressant om han klarar av att hålla det datumet. Ska bli skönt att få sällskap av katten.

1 kommentar:

Lee Lymer sa...

I'm sorry to hear that you have inherited my sweet tooth. It does become expensive to be fussy, but it is worth it at times, isn't it? i so miss finnish sweets, especially licourage. You are lucky that it is a little bit easier for you to get hold of some finnish sweets, than it is for me.