måndag, september 18, 2006

Emigration på gång???

Jaha! Nu har större delen av rösterna räknats och det blev en borglig seger med Moderaterna i spetsen. Det är en god nyhet för alla rika och syrran, men för alla fattiga inklusive mig är det riktigt urusla nyheter då moderaterna kör med: "Mer till de rika och vem bryr sig om de fattiga". Ska jag överleva de närmaste 4 åren så måste jag skaffa ett bra jobb eller lämna Sverige. Då jag endast kan tänka mig att flytta till USA istället för att bo här (och det kommer inte att ske) så är det jobb som gäller. Problemet är att det finns inga jobb i Sverige och det kommer nog inte dyka upp några heller den närmaste framtiden.

Jag ska ge alliansen en chans att visa att de inte är en bunt egotrippade, giriga, rikemansbarn och faktiskt bryr sig om hela det svenska folket och inte bara de rika.

Själv röstade jag på Piratpartiet som hade riktigt bra ideer som skulle få oss fattiga ungdomar att spara pengar. På onsdag ska alla röster vara färdigräknade och då får jag se hur det gick för dem.

Jag mår bättre nu. Är snuvig och hostar, men halsen och huvudet känns ok. Jag kommer känna mig ännu bättre när jag fixat mina nya glasögon och pappa kommit med katten och datorn. Nytt datum från pappa är till helgen och glasögonen ska jag gå till synsam om idag. Hoppas att det finns fina bågar för 800 kr fö det är vad jag fick från soc till bågar.

Det var allt för denna gång.

3 kommentarer:

Susanna sa...

Valet påverkar inte dig. Du har ingen a-kassa altså kan det inte sänkas. Du betalar ingen skatt och därför påverkar inte skattelättnader dig. Däremot kommer ams att få en spark i baken så att de fixar fram jobb istället för datortek till arbeslösa. :)

Lee Lymer sa...

You are always welcome to come and stay here if you want to leave sweden, it is one step closer to America, isn't it?

Susanna sa...

BTW Amerika om nått är det rikas land. Där finns inget socialt skyddsnät alls. De fattiga är och förblir fattiga de rika blir bara rikare. Du har ingen a-kassa i USA, inget socialbidrag och ingen skattefinanserad sjukvård.

Om du anser att du inte kan klara dig i sverige där du trots allt har möjlighet att hyra bostad inom allmännyttan. Får socialbidrag och har en kraftigt subevesnionerad sjukvård. Hur ska du då kunna klara dig i USA utan dito förmåner.