måndag, december 26, 2005

Konstiga djur...

När jag kom till Torshälla med Murre, trodde vi att det skulle kunna bli problem mellan honom och småtjejerna. Nu visade det sig att Athena är mest rädd för honom och låg fram till igår under soffan mesta tiden och Pärlan var i lilla hallen. Murre spatserade runt i nästan hela lägenheten. Igår kom Athena fram och Pärlan insåg att jag inte var så farlig (Murre är fortfarande farlig) och jag trodde jag skulle få lugn och ro. Jo men visst. Sanna glömde tydligen att nämna att tjejerna inte är kompisar och försöker slå ihjäl varandra. Så jag får höra påderas slagsmål och fräsningar mest hela dagen, det och Murres gnäll. Men de bråkar inte jämt. På nätterna (nu är jag ju inte säker på om det händer varje natt. Har bara varit vaken en) ligger de tillsammans och Pärlan snuttar på Athenas mage, så som kattungar gör på sina mammor.

I förrgår var det julafton. Vi var i Lerbo och firade. Jag fick en ask Paradis, en King-size påse Daim, en liten hink med mintkarameller, en disco-kula och en trisslott som var en nit. Fick ju även som tidigare nämts en Red Dwarf DVD och enligt syrran så får jag även de två skivor jag önskar mig.

Jag är sjuk. Näsan rinner (egentligen är det innehållet som rinner), har ont i halsen, hostar och misstänker feber. Det var värre igår, så det kanske är en snabbis-influensa.

Jag saknar min lilla lägenhet, min säng, min stora TV och min fleece-morgonrock och tofflor. Murre verkar länkta efter sin låda och egna matskålar. Jag tror han länktar efter sin mat också för an verkar nte särskilt förtjust i Sannas dyra mat. Han vill ha sin Mjau.

Tänkte titta på Sagan om Ringen-trilogin här eftersom de inte funkar helt i min DVD-spelare. Det gick inte som planerat då Sannas DVD-spelare i datorn tydligen inte fungerar. Elli säger att syrrans grafik-kort är för dåligt. Borde inte någon ha nämnt det för mig innan jag tog med mig skivorna hit? Nåja.

Nu får det vara för denna gång. Tänker gå lägga mig ner ett tag till. Huvudvärken lättar kanske då. Vet att magsmärtorna inte går över än på ett par dar.

1 kommentar:

Susanna sa...

Parlan och Athena ar kompisar. Tror att det ar Murre som stor friden. Vart grafikkort ar nytt och inte alls for daligt for att titta pa film. Vi kan kolla pa bade branda och kopta/hyrda dvd-filmer i den.