torsdag, juli 12, 2007

Jag ger upp...

Jag blir fortfarande helt myggäten, men medecinerna hjälper så att det inte kliar så mycket. Fattar inte hur de lyckas. Jag sover i strumpor, långbyxor, huvtröja (med huvan uppe) och så är jag helt invirad i mitt tjocka täcke. Ändå har jag flera nya myggbett på hela kroppen. Just nu verkar det vara en bunt små pervon som härjar här, för just nu har de flesta betten hamnat vid baken.
Och som om det inte var nog så verkar det vara något fel på mitt ena öga. Det är helt rött och det turas om att klia och svida i det. Vaknade med det i morse. Troligen är det inget allvarligt, tex skräp eller liknande. Men det inte är bättre i morgon så drar jag till Vårdcentralen och ber de kolla. Det kan ju vara ögoninflamation (som enligt syrran är smittsamt) eller värre. Har redan tillräckligt dålig syn. Vill inte att den ska bli värre. Igen undrar jag varför allt händer bara mig.

På måndag får jag äntligen min nya mobiltelefon. Har köpt min kompis Lisas Samsung sgh X640 för 500 kr. Den är snart två år gammal och Lisa köpte den som ny. Enda irriterande är att den är låst på Telia vilket gör att jag måste byta eftersom jag har Comviq. Tur att man nu för tiden kan byta och behålla sitt nummer. Jag gillar mitt nummer. Det är lätt och det är så många som har det. Skulle bli jobbigt att ge ett nytt till alla.

På måndag blir det en heldag på stan om jag inte jobbar. Har hittat ett par snygga skor för 299 kr. Om det inte hade varit för rean så hade de kostat 599 kr. Behöver även köpa byxor. Flera av mina byxor är så slitna att de håller på att falla i bitar. Och typiskt nog strumpor. Har inte många hela par kvar. Alla går antingen sönder eller tappar bort sin partner. Sen blir det storhandel av mat, betala tillbaka till dem jag lånat av och räkningarna.

Någon som har ett bra tips på hur man får en katt att förstå att man vill sova på nätterna så att han inte springer runt som en galning mitt i natten? Har inte fått en god natts sömn på flera nätter nu.

Nu ska jag titta på film. Om mitt internet fungerar så skriver jag igen på måndag och visar upp mina nya saker.

Inga kommentarer: