fredag, juli 27, 2007

Haft en riktig sunk-dag...

Börjar dagen med att sova över tre tjutande väckarklockor och vaknar inte föränn Johanna (ena städledaren på ISS) ringer och undrar vart jag är. En koll på klockan visar att den är 8.55 och jag skulle ha varit på apoteket 7.15. Oooops! Finns inget mer att göra än att slänga på mig jobbkläderna och sätta mig på cykeln och ta mig till jobbet. Självklart så regnar det ute. Efter apoteket är jag illa tvungen att göra ett litet besök på Ica och handla lite att äta. Att hoppa över frukosten var inte så smart då jag var väldigt hungrig. Efter det var det bara att dra till nästa ställe och städa. Där går allt bra tills det är dags att dra ut sladden till damsugaren. Dumma skrothögen ger mig en stöt. Nåja. Det var det sista jobbet den här veckan. Nu ska jag ta mig hem och bara ta det lungt. Jo men visst. Jag håller på att cykla hem och för att inte köra över idioterna med barnvagnar, som inte förstår att bara för att de inte får plats att gå tre på rad på gångvägen inte kan ta över cykelvägen också, så svänger jag ner till kanten. Känner något vasst smälla till i ansiktet och inser att det var en gren som hängde ner. Tack och lov för att jag hade glasögon på mig, hade kunnat skada ögat annars. Nu har jag ett ilsket rött märke precis under ögat. Ser ut som om katten rivit mig. Hemma igen så måste jag ut igen då jag har fått ett paket som finns att hämta på ICA. När jag kommit och sitter i telefonen så ser jag hur internet försvinner typiskt nog. Nu kom den tillbaka ca en timme senare men ändå. Får se vad kvällen har i beredsakp till mig.

Har läst ut Harry Potter 7 nu. Riktigt bra bok, men blev ganska besviken på slutet. Hade hoppats att få veta vad som hände med de som överlevde. Man fick ju bara veta lite grann och det man fick veta var ju inte intressant. Dock har J.K. Rowling gått ut med att hon ska eventuellt skriva en encyklopdei (stavning?) om Harry Potter och där ska hon skriva lite om vad som hände sen. Nu vill jag se femte filmen så är jag nöjd till i november när den svenska versionen kommer. Den ska jag dock inte köpa utan lånar den på biblos.


Jag diggar min nya mobil, men den är lite annorlunda än de nokia jag är så van vid. Höll på att bli galen när jag höll på att skriva ett SMS. Vissa knappar fungerade på andra sätt än på Nokia. Sen har jag fortfarande kvar Lisas nummer i den, då hon hittade inte något sätt att kopiera över dem till sitt sim-kort. Ska skriva ner dem så att hon kan få dem och så att jag slipper dem.

Nu ska jag fixa käk och sen är det dags för film. Tänkte ta och sem den nya versionen av Omen och sen blir det Urban Legends. Byebye.

Inga kommentarer: