måndag, mars 05, 2007

Äntligen...

Efter två veckor av envist ringande till Försäkringskassan så bestämde de sig för att ge mig resten av mitt aktivitetsstöd. Det är första gången jag fått vänta så länge på mina pengar därifrån. Jag brukar få dem ca en vecka efter att jag lämnat in lappen, ibland t.o.m tidigare.

Vissa dagar har varit lite varmare i luften att man trott att våren varit på intåg, men tyvärr verkar inte så vara fallet. All snö ligger fortfarande kvar och idag var det kallt igen. Det börjar bli väldigt jobbigt att se all snö varje "morgon". Jag blir verkligen deprimerad.

Inget jobb är ännu i sikte. Jag har inte råd att vara arbetslös. Frimärken, utskrifter, kopior och kuvert kostar en förmögenhet. En förmögenhet som jag inte har.

Nä nu tänker jag antingen försöka somna (det är ingen bra idé att sova till 14.00 på dagarna, för man är inte trött på nätterna då) eller sätta på en DVD-film. Tyvärr har jag inga "sömnpiller-filmer" som The Aviator, Den engelske patienten osv. Då hade jag ju somnat snabbt. Problemet är att jag får mardrömmar av dåliga filmer så det funkar inte så bra. God Natt alla läsare.

Inga kommentarer: