söndag, mars 18, 2007

Hmmm...

Mitt Internet är igång igen. Undrar hur länge bara. Det har varit nere i över en vecka nu (om man inte räknar med de få små stunderna när man typ fått vara ute i en halv minut innan det kraschat igen). Hoppas bara att räkningen är mycket mindre än den brukar vara för jag tänker inte betala för den tid som jag inte har fått vara ute.

JAG HAR JOBBAT!!! Har varit vikarie på ISS i fyra dagar nu och ska vara det minst en vecka till. Jag har vait på olika företag varje dag, men mest på olika apotek eller på Dalarnas försäkringsbolag. Synd bara att syrran var tvungen att göra att jag kommer känna mig korkad imorgon. Enligt henne så får jag ingen lön i mars och det verkar ju inte logiskt, men då hon har fått lön en gång i livet och det har inte jag så hon kan ju tala sanning, men nu måste jag ju fråga dem på ISS om detta och tänk om de dumförklarar mig då... Försökte ringa till pappa, men jag har bara 4 kr på mobilen. Gjorde som jag brukar då och ringde en signal till hans mobil och la på. I vanliga fall så ringer han tillbaka, men inte idag så jag vet inte om signalen kom fram eller om han ignorerade det.

Vi hade vår här i falun i flera dagar. Nästan all snö smälte bort och det var nästan varmt ute. Stor del av bekantskapskretsen jublade eftersom vi alla hatar vintern. Tyvärr så var det för bra för att vara sant. Idag snöade det ordentligt och allt är vitt igen. Legolas avskyr vintern mer än mig och han har varit på dåligt humör hela dagen.

Nä nu ska jag sova lite för att orka stiga upp klockan 05.00 imorgon.

1 kommentar:

Lee Lymer sa...

Well done, keep up the good work! However, I think Sanna is right, it is probably unlikely that you will get paid in March, if you are paid monthly, but a lot of agancies do pay weekly or fortnightly, and in that case you may get paid. You do usually have to work in advance, I'm afaraid. Still, it will be worth waiting for though, wont it?
By the way, if you are speaking to Sanna; could you ask her to check her emails, thanks.