fredag, januari 20, 2006

Personalbrist???

Har Falu Lasarett personalbrist eller okompitent personal? Eller är det jag som har konstigt skelett? Var uppe på ortopeden och röntgade handen igen. Svaret blev: De kan fortfarande inte vara säkra på att båtbenet är brutet eller inte, då gips i två veckor till. Nu har jag i alla fall ett smidigare gips. Det är ett sådan där gummi gips eller vad som man ska kalla det och är knallrött. Kunde välja blått eller lila också, men gillar inte lila och det blåa skulle skära sig med alla mina andra blåa kläder som är i andra nyanser. I USA har de mycket roligare färger.

I går fyllde jag år. Blev 24 år gammal. Fick andra säsongen av Red Dwarf av mamma och 200 kr av pappa och Elli. Sanna skulle kolla upp något litet och billigt att köpa och skicka, får se vad det blir. Hon tänkte köpa broddar, men ska köpa det på apoteket idag själv.


Murre har hittat på ett nytt sätt att irritera mig på. Han öppnar mina skosnören till gympadojorna. Jag brukar inte öppna dem eftersom de går på ändå. Han har lärt sig andra dumheter från Tova och Torkel också. Han tar småsaker och går runt dem. Det är ju måttligt roligt när man behöver dem.

På måndag ska jag börja praktisera på Falu Kommun. Ska via deras städavdelning städa någonstans i Slätta. Ska träffa någon på kommunen klockan 14.00 idag och då får jag mer information. Börjar klockan 07.00 på morgonen. Yippie!. Då brukar ju folk fortfarande sova. Tur att det tar bara några minuter att ta sig dit.

Nu ska jag äta lite. Sedan ska jag göra klart min "Varning för katten" skylt och sedan drar jag till mitt möte.

P.S Visst är det en söt pälsboll jag har.

Inga kommentarer: