måndag, januari 16, 2006

Försäkringskassan bara krånglar...

Väntar fortfarande på mitt aktivitetsstöd från FK som inte vill dyka upp. Mina förhoppningar om att få äta något gått på torsdag håller på att gå i kras. IOFS så kan det ju dyka upp pengar i morgon eller någon annan dag den här veckan, men det ser mörkt ut. Har de inte kommit i morgon så får jag prata med soss på onsdag när min handläggare kommit tillbaka angånde föskott med lite mat-pengar. Måste skicka in lappen dit ändå snart. Problemet är ju att jag behöver svaret från FK innan jag skickar in lappen till soss då de behöver veta hur mycket jag ska få.

Pratade idag med kommunen. Det finns en chans att jag kan få praktik inom städavdelningen som sedan kan övergå i fast arbete eller plus-jobb. Hoppas det. Skulle vara skönt att komma bort från arbetslösheten.

Gud vad det kliar under gipset. Håller på att bli tokig. Hoppas att jag snart får en tid när jag ska röntgas igen. Ska ju bara ha gipset i 10 dagar.

Om Murre inte skärper sig snart så blir jag illa tvungen att antingen skicka honom tillbaka till pappa och Elli eller (om de inte vill ha tillbaka honom) avliva katten. Upptäckte att han hade pissat på golvet i hallen i natt, precis utanför dörren till vardagsrummet. Jätte trevligt att gå i på morgonen när man skulle till toan. Just nu medans jag är på Outline har jag stängt vardagsrumsdörren så han kan bara gå i toan och hallen.

Inga kommentarer: