tisdag, juli 08, 2008

Dumma väder...

Förra onsdagen var jag i Parken Zoo med Jesper och Ida. Det var kul, men väldigt dyrt. En liten burk coca-cola kostade 18 kr bla. Jag köpte bara inträdesbiljett på 150 kr, inträde till reptilhuset 20 kr och så köpte jag två glassar, en dricka, lite chips (behövde äta något och hade inte matsäck med mig), ett par lotter och en ring. Hade med mig 300 kr och det var inte mycket kvar av det när det var dags att åka hem. Vi hade dock tur med vädret. Sol hela dagen. Och så vann jag en söt mjukis gris.

Vi har äntligen fått vatten till poolen, men det dumma vädret vill inte bli soligt igen så att man kan bada i den. På sommaren ska det inte regna. Det är säkert så regnigt på grund av att folk klagade på värmen innan och ville ha regn. Vi har regn hela tiden så då kan de klagande låta oss ha sol och värme åtminstone på somrarna.

Idag blev jag väckt vid 7 i morse av LESAB som ville att jag skulle skynda mig så fort jag kunde till ÖB och städa. Det var bara att stiga upp, säga till pappa, byta om, fixa en dubbelmacka att äta i bilen och åka iväg. Tyvärr så ville inte koden funka i ytterdörren så jag kom inte in först, men sen gick det bra med tanke på att jag inte hade lika mycket tid på mig som jag egentligen ska ha.

Varför måste allt bra på TV antingen gå på fel kanaler eller på fel tider? Det går massor av bra serier på 3:an, 5:an, 9:an och på de andra TV4 kanalerna (som jag inte har tillgång till), men på de kanaler vi har så är det inte alls lika bra. Och när det sen kommer något bra på de kanaler jag kan se så kommer de klockan 2 på natten... Var ligger logiken i det? Borde de inte visa bra på de kanaler som praktiskt taget alla kan se på?

Inga kommentarer: