tisdag, augusti 15, 2006

Håller tummarna...

I helgen finns det en chans att jag har en lite bättre dator och en söt liten kisse här. Om Jesper får tag på hårddisken så har Elli lovat att prata med pappa om att han ska köra upp hit. Hoppas, hoppas, hoppas. Det ska bli intressant att se vilken katt det blir. Först var det ju tänkt att det skulle bli Legolas, men han verkade för vild så då skulle det bli Gandalf och nu har Gandalf blivit jätte vild och Legolas har lugnat ner sig vilket gör att det har börjat snackas om att det blir Lego som kommer upp hit i alla fall. Man blir ju snurrig av detta. Jag gör det enkelt. Jag skriver vilken katt det blev när den kommit hit.

Hittade äntligen mina nycklar. En av mina nyckelknippor har varit borta i över en vecka, men jag har inte vetat var. Letade överallt, men hittade den inte. Jag visste att den var i lägenheten eftersom jag hade ju kommit in med den, men vart jag hade lagt den var en annan sak. Tur nog hade jag ju reservnycklar så jag var inte fast i lägenheten. Men i alla fall så igår hittade jag nycklarna efter att de föll i golvet när jag satte mig i soffan. De måste ha hamnat i någon springa mellan kuddarna.

Funderar på att färga håret igen. Det har växt så mycket att jag har ganska lång mörk utväxt i det blonda och det är inte snyggt. Den här gången tänkte jag pröva mörkbrunt, nästan svart färg. Det kan bli riktigt snyggt.

Inga jobb är i sikte ännu, men jag ger inte upp. Jag ska ha ett jobb innan jag fyller 25 år i januari. Har utökat området till Stockholm också. Har börjat kolla på jobb som barnflicka även om det inte är så roligt. Jobb som barnflicka och jobb inom äldreomsorgen räknar jag till de absolut värsta som finns. Skurar hellre toaletter.

Det var allt för denna gång.

Inga kommentarer: