onsdag, november 16, 2005

NTI är emot mig...

Blev så glad när jag insåg att det var vecka 5 på NTI. Det betyder sista veckan. Trodde att jag bara hade provet kvar och sen inget mer. Jo men visst. Har en sista inlämmingsuppgift som ska in på Torsdag (17/11) och sen kan jag göra provet på fredag (18/11). Uppgiften går ut på att jag ska hitta en argumenterande artikel (ledare eller debatt) ur SvD, DN eller GP. Klistra in den på ett worddokument och sedan svara på fyra frågor om artikeln.

1. Kan man utläsa politisk ideologi hos författaren? I så fall vilken?
Visa även med exempel ut texten hur detta framgår. (Markera med någon färg t.ex.)

2. Anser du att artikeln är subjektiv eller objektiv? Motivera ditt svar!

3. Tycker du författarens argument är hållbara? Resonera och motivera.

4. Vad skulle tänkbara motargument se ut?

Hur tusan vet jag hur man kollar upp sådant. Ska jag bli underkänd bara för idioten till lärare inte kan fixa bra uppgifter? Det är inte rättvist.

Fick pengar idag. Ska bli skönt att få handla mat. Funderar även på att gå till rusta nästa vecka när jag har mer tid och kolla lite. Idag ska jag även gå till Tiimari och köpa ett kort till Torkel som fyller 1 år idag. Hade inte råd igår.

Måste hem och hitta mitt medlemsnummer till Bonniers bokklubb. Måste kunna logga in och avbeställa månadens bok. Det är bättre på Home entertainment för där får man mail till Hotmailen och då är numret met. Där skulle nästa filmer vara mr & mrs Smith/Batman begins. Har inte råd att ta dem eftersom jag tog den här månadens Star Wars III/War of the Worlds.

Murre är sur som vanligt.

Det är allt för denna gång.

3 kommentarer:

Susanna sa...

Låter som en kulschema med inlämningsuppgift och sen prov. =)

Lee Lymer sa...

How do I say "Good Luck with your test"? Bra lycka med provet! is that correct?

C sa...

heeeeeeerregud. Det var väl inte så svårt?