torsdag, november 23, 2006

Utbildning...

Fick idag veta att jag kommit in på Lokalvårdsutbildningen som börjar på måndag. Ska åter till folkuniversitetet som jag trodde jag sluppit för all framtid. Hoppas bara att Maggan inte är kvar där. Nu måste jag ju vända tillbaka mitt dygn. Jag sover oftast till 11...12-tiden på dagarna och är vaken till 3...4 på natten. På måndag ska jag vara där 10.00 och jag hoppas att den tiden gäller varje morgon.

Fick en julklapp på posten idag. Tyvärr så lovade jag att jag inte skulle öppna den föränn på julafton så jag vet inte vad det är. För att jag inte skulle bli frestad att öppna den i förtid så la jag ner den i påsen med alla andra julklappar som ska ner till E-tuna. Är dock väldigt nyfiken.

Legolas skrämde upp mig ganska rejält i måndags. Min ytterdörr krånglar ibland så den öppnar sig om man inte låser den och den hade gått upp någon gång mellan 21.00 och 23.00 när jag tittade på C.S.I NY och Prison Break och katten försvann. Jag letade genom hela trapphuset och gick ut och lockade på honom lite, men det var för mörkt för att leta ordentligt. Nästa morgon var jag två timmar ute i regnet och letade, men ingenting. En granne jag pratade med hade sett en ljus liten katt på måndagseftermiddagen, men det var för tidigt att vara Lego. På kvällen när jag började fundera på att skriva lappar att ta till biblioteket för att skriva ut så ringer en granne till mig och frågar om jag tappat bort en katt. Det visade sig att Lego hade smitit in i hans lägenhet och när han väl hade upptäckt det så hade Lego varit för snabb för att han skulle få tag så han beslöt att katten borde bli trött av att inte har något att äta och då fick han tag och kunde hitta nummret. Kan inte komma på när jag senast var så orolig som när Legolas var försvunnen. Visst han går mig på nerverna ibland men han är ändå min lilla älskling.

1 kommentar:

Anonym sa...

I know how you felt. My cat Macavity went missing last November. I rang all the vets and cat homes, the newspapers and radio. I always thought that he would turn up one day, but he never did.
I'm so glad you managed to find Legolas, you have very good neighbours!